Korsar boulevarden och köper en majskolv

Samedi,
 
jag är tillbaka efter drygt en veckas "semester". Först Sverige med M och B (främst) och lillebror och keso och rena tunnelbanor och utsikt över Mälaren och Östersjön. Allt var väldigt bra.
Sen flög jag till Paris och blev hämtad av R och åkte direkt till Gare de Lyon (efter lunch hos Cynthia) och tog tåget till Hyères. Vi satt i bistron och drack rosé hela resan. Jag blev full och somnade i hans knä. Sen åt vi middag med hela familjen hos deras morbror, som inte är deras riktiga morbror, en sån man som flirtar med allt som rör sig, har förlorat körkorter fyra gånger pga alkoholism och berättar anekdoter om hur han som åttaåring kysste bruden på brudens bröllop. Mm. Nästa dag såg jag och R nästan rika ut, rika och vackra, han bar en kostym, sitt livs första, och jag bar min svarta tunna klänning med kavaj och högklackat. Sen grät vi och höll varandras händer och lade plastblommor på hennes kista (för det var hennes favoritblomma, plastblommor). Efter det åt vi lunch på Tocca och tittade på havet och pratade om S som jag aldrig träffade. De sa att hon visste vem jag var, jag drack min rosé och höll min man i handen. Vi badade och åkte hem för en siesta med hans syster. Hon målade mina naglar senare på kvällen. Vi åt middag i gamla stan och jag blev full efter två glas, jag berättade en historia om något ovesäntligt och blandade ihop pussel (puzzel) med oskuld (pucelle) och blev utskrattad, såklart. Vi drack drinkar och åt oliver och sat baraxlade vid midnatt. Några timmar senare klättrade vi upp för ett berg för att titta på månen, men jag förhäxades mer av havet, alla små öar och alla hundratals släckta fönster. Sen gick vi hem och somnade i varandras famn, utmattade efter världens längsta dag.
 
Jag skulle gå till ett café men det var fullt. Jag gick vidare och hamnade i en marknad. De försökte få mig att köpa en Sonia Rykiel kappa. Jag gjorde det nästan, men sa till slut bestämt nej och köpte istället en majskolv.
 
(Gatorna luktar varm höst och, fan, vad det gör mig lycklig)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0