stängda dörrar

stod utanför Baren med M och skrek och drack ur den stulna vinflaskan, ja först delade vi på ett glas därinne och bad om "den billigaste skit ni kan hitta" och det slank ju ner så att säga. sen såg jag Dig och du kom med din spanska kompis som sjöng en sång för M och vi två tittade på varandra, du hade så sjuka ögon. vi sa hej, du sa vilka vackra ögon du har, jag svarade med "du måste vara psykopat"... ja det gick kanske hem för sen rullade du en spliff och jag hittade på att jag aldrig röker... M tog fram chipspåsen och blängde på oss. sen kysste du mig och andades ut den tunga söta röken, bet mig i tungan och rev mig i nacken. jag frågade om du var psykopat, du svarade med "det har du ju redan räknat ut". vi satt på trottoaren men blev bortjagade av barmannen när han kände gräsdoften. du sa "världen har inte plats för såna som oss", jag sa "mmm.." och vi gick över kanalen längs buskarna. du stannade och frågade om jag var verklig. jag skrattade, kysste dig, rullade en cigarett åt en främling medan du tog fram ditt block och Skrev Någonting. frågade vad du gör i ditt liv och du tittade på mig förvånat och svarade "vad är det för fråga?". nej sa jag, jag vet inte... M sprang ikapp oss, "vi ska hem nu, spanjoren kräktes bakom bardisken" "vad gjorde han där?" "han skulle slåss"....... jag Skrev Ner Mitt Nummer och du skulle ringa mig, jag frågade om du kunde ringa om tjugo minuter och säga god natt, du drog mitt hår bakåt så huvudet vreds och viskade "mais t'es trôp bete, toi". ja vad kunde jag säga. sprang hem till M och visst ringde han senare, jag tryckte bort för vi skulle se på flygplanen som korsade varandra i himlen, jag har nog aldrig sett så många flygplan vid fyra-tiden, någonsin. sen började samtalen... vi sågs någonstans mitemellan våra hem, jag såg dig inte först. du kom bakifrån och kysste mig i nacken. tre barer och fem timmar senare stod vi utanför min port och du tryckte upp mig mot väggen och hade handen innanför kjolen, ja jag bar kjol... men hos mig var Kollektivet hemma, du bodde hos dina föräldrar, så vi sa Hej Då God Natt och senare smsade du mig och sa "putain j'ai trop envie de toi". ja ja. sen såg vi nästa dag och du hade skrivit en dikt... ständigt dessa poeter, som sitter på biblioteket och lyssnar på wu tang varvat med brahms i ipoden, fem spliffs om dagen, skriver dikter om främlingar...
sen
sa
du
vi är nog bara två vilsna själar. för gamla för våra kroppar. ensamma. vi kan vara det tillsammans
vill du bli ihop?
ja vi kan nog behöva det
 
 
 
 
jag vaknar mitt i natten av mina egna skrik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0