4

 
vaknar varje morgon och ber Dig "snälla låt idag bara vara en vanlig dag"
jag vet inte längre hur det brukade vara. innan Kraschen.
 
jag är förälskad i K och han är kär i mig.
"finns jag i dig? även när vi inte ses"
"jag har tre blåmärken i ljumsken och rivmärken på bröstet. bär polo"
 
vid floden får man vara statist för alla turister som åker förbi
en minut, för så lång tid tar det för båten att passera, får man vara någon helt annan som
passar in perfekt i deras idé av den här
      Staden.
 
idag fyller x år och jag ber om en tyst minut för alla de själar han
haft ihjäl och
pentererat med sitt
onda
psyke.
 
                                (vi skulle ha firat här, du och jag. firat och köpt den billigaste
                                 pinot noir vi kunde hitta, för det var din favorit. sen skulle vi
                                 sprungit till Klubben fem minuter innan de stängde,
                                 gömt oss och stulit champagne.
                                 Ser du nu?)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0