kris



jag

går
i
kras

det flätade håret

från året

med dig

fjärilen på mitt knä

du tar i trä

jag ber dig

jag har tagit vänster
och höger

gått upp

gått ner

jag vill se mer

fler

knackar,
klampar in
utan lov
då,
i min dröm

jag log

enda gången

den röda ballongen
en film som aldrig sågs

av oss två

spärrvakter
nattkatter
de sprang men

vi var alltid först
av törst
vi sprang

av törst

från berget
de skrek

men gud vet

att vi skrek högre
högst på berget

höga på skit
vi köpt i random ort
fort
sprang vi ner

du sa
nu ses vi aldrig mer

och

jag

sa

jag ser du ler

ljug inte mer
ta min hand och visa mig havet

sen dimma

en hinna
av minnen

ett
två
tre

ta mig om du kan

en nattbuss jag knappt hann

tolv missade samtal och
tårar som rinner
svart kladd på mina kinder
snor på mina skor
dripp

dropp

dina sista ord:

sagor slutar aldrig vackert

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0